Adios Santa Cruz, ola Cochabamba!

16 februari 2017 - Cochabamba, Bolivia

Gisteravond zijn we aangekomen in Cochabamba. In Santa Cruz zijn we dinsdag nog naar Bio Centro Guembé geweest, een soort natuurpark waar je ook kan chillen aan het zwembad. Ze hadden een grote overdekte volière met allemaal mooie vogels en ook eentje met vlinders. We konden ook langs het water lopen waar in het midden een eiland was met aapjes. Die slingerden lekker door de bomen.

De busreis naar Cochabamba duurde 10 uur en we vertrokken anderhalf uur later dan we dachten, haha. Het was wel goed te doen, de bus was niet vol dus we hadden veel ruimte. Toen we bijna bij het station waren, stond het verkeer muurvast. Gelukkig konden we uitstappen en onze backpacks meenemen en verder lopen. Op het station was het een enorme chaos. We hadden met Marye (onze Nederlandse stagebegeleidster die hier al een paar jaar woont) afgesproken bij het informatiepunt. Daar stond ze al op ons te wachten samen met haar zoontje van 9 maanden oud. We gingen snel naar de taxi, want wij liepen daar met al onze spullen en dat is niet echt veilig op zo’n station, zeker ’s avonds niet. We wonen dus nu vlakbij het station, maar het duurde wel even voordat we er waren, het was superdruk op de weg. We kwamen ook langs een stuk waar Marye ons voor waarschuwde, daar moeten we niet komen. We zagen lijmsnuivers, ze lagen echt als junks op de grond en eigenlijk waren het nog maar kinderen. Daar schrokken we wel even van.

We wonen nu in een vrijwilligershuis waar we allebei onze eigen kamer hebben. Het ziet er netjes en gezellig uit. Vandaag krijgen we een rondleiding door de stad van Marye. Zaterdag is er een show (muziek, circus) van de kinderen waar wij ook stage gaan lopen (Performing life Bolivia). Daar gaan we natuurlijk naartoe! Maandag beginnen we dan met onze stage. We zijn heel benieuwd!

1. Kathy Imre:
    Liefde!